3 vinkkiä sujuvampaan uusasiakashankintaan

Haluatko kasvattaa yrityksesi myyntiä, mutta uusasiakashankinta takkuaa? Kokosimme 3 vinkkiä, joilla saat prospektointiin uutta potkua.

 

1: Lämmitä liidejä digimarkkinoinnilla

Jos buukkaaminen tuntuu haastavalta, voit lämmittää liidejäsi etukäteen digimarkkinoinnin avulla. Kylmäpuheluiden vastaanottajan kanssa aloitetaan puhtaalta pöydältä – hän ei tiedä kuka olet tai miksi soitat. Käyttäessäsi esimerkiksi Leadfeeder-työkalua voit kontaktoida ihmisiä, jotka ovat jo käyneet verkkosivuillasi, ja täten tutustuneet yritykseesi ensimmäiseen puheluun vastatessaan. Lämpimät liidit ovat jollain tasolla valmiiksi kiinnostuneita tarjonnastasi.

Jos yrityksesi ei ole vielä aloittanut digimarkkinointia, liidien lämmittelyssä voi kestää tovi. Sen vuoksi on hyvä lähteä tekemään buukkausta myös perinteisiä, oman kohderyhmän soittolistoja käyttäen. Näin myyjille saadaan mahdollisimman nopeasti tapaamisia kalenteriin.

 

2: Buukkauspäivät

Uusia asiakkaita saadakseen ja kasvaakseen täytyy potentiaalisia yrityksiä tavata systemaattisesti. Nykyaikana tapaamiset järjestetään useimmiten etänä, mikä tuo organisaatiolle valtavasti säästöä ajankäyttöön, mutta prospektointi ja tapaamisten sopiminen vaatii saman ajan kuin ennenkin.

Sopikaa firman sisällä yhteiset buukkauspäivät, jolloin keskitytään vain ja ainoastaan tapaamisten sopimiseen. Laskekaa oma hitrate; kuinka monta tapaamista tarvitsette yhden uuden asiakkaan saamiseen. Valmistautukaa huolellisesti ja tsempatkaa toisianne – näin hyvä meininki välittyy myös vastaanottajalle! Jos haluat tehostaa buukkaamista, lue 4 ammattilaisen vinkkiä tapaamisen buukkaukseen.

 

3: Buukkauspalvelu

Jos buukkaaminen ei ota tuulta alleen, ulkoistaminen alan ammattilaisille on takuuvarma vaihtoehto! Monet buukkauspalvelut toimivat avaimet käteen -periaatteella – saat kohderyhmästäsi kaiken irti, eikä sinun tarvitse kuin odottaa tuloksia. Buukkauspalvelun tuella myyjien ei tarvitse hoitaa kaikkea itse. Myyntiprosessi on tehokkainta, kun kaikilla on siinä omat, selkeät roolinsa.

Antamalla buukkauspalvelun hoitaa ensikontaktoinnin myyjät voivat keskittää aikaansa ja energiaansa olemassa olevien asiakkuuksien hoitoon sekä kauppojen klousaamiseen kalenteriin tupsahtelevista myyntipalavereista.

 

Mistä tunnistat hyvän buukkauspalvelun?

Hyvän buukkauspalvelun ytimessä ovat taitavat ja kokeneet soittajat. Heiltä löytyy ammattitaitoa myyntityöhön ja he ymmärtävät liiketoimintaa. Hyvä buukkari osaa herättää asiakkaan mielenkiinnon juuri oikealla tavalla ja jättää hänet odottamaan innolla tulevaa asiakastapaamista.

Hyvä ”buukkitalo” ei ole kasvoton, sillä työ on ihmiskeskeistä ja hyvät tulokset vaativat buukkausteknisesti osaavan ja luottamusta herättävän tekijän. Buukkaus ei ole liukuhihnatyötä, vaan jokainen puhelu täytyy tehdä ajatuksella ja asiakasta kuunnellen. Tehokkaiden myyntitapaamisten sopiminen vaatii huolellisen pohjatyön.

Koulutamme omat kokeneet asiantuntijamme ja maksat meille vain tuloksista. Asiakastyytyväisyys on meille ykkösasia, ja olemme B2B-buukkauksen mestareita.

Kuulostaako hyvältä? Lue buukkauspalvelustamme tai ota meihin suoraan yhteyttä, niin kerromme sinulle lisää.

Tästä blogista löydät parhaimpia vinkkejä B2B-myyntiin ja B2B-buukkauksiin sekä mahtavia case-stooreja asiakkaistamme.

SUOSITUIMMAT ARTIKKELIT